Soms kom je voor een printprobleem en kom je erachter dat het echte probleem wat anders is, ik kan hierdoor soms bepaalde irritatie weghalen.

Tygo ICT medewerker

Tygo

Wat is jouw expertise?
Ik ben aangenomen als ICT medewerker, maar dit is een hele brede vertaling van wat we hier doen. Elke collega heeft zo zijn eigen expertise binnen ICT. Ik kan bijvoorbeeld makkelijk babbelen. Mijn expertise is dan ook om advies te geven en naar buiten te gaan, naar de locaties toe om problemen op te lossen. Mijn collega ICT medewerker houdt zich vooral bezig met problemen die binnenkomen, via de mail en telefoon. Hij lost het op of stuurt het door. Iedereen heeft een eigen standaard werkzaamheden waar de focus op ligt, op basis van de sterke kanten van een medewerker wordt het werk ingedeeld.

Hoe maak jij het verschil binnen jouw functie?
Ik probeer altijd verder te luisteren dan alleen het probleem van een medewerker. Vaak is het probleem waar ze mee komen niet het echte probleem, maar zit er meer achter. Ik kan hierdoor soms bepaalde irritatie weghalen. Je hebt dan hele andere communicatie met ze. Soms kom je voor een printprobleem en kom je erachter dat het echte probleem wat anders is.

Welke vrijheid ervaar jij bij ons?
Vanuit mijn rol als ICT medewerker, een heleboel. Daar ben ik zelf ook heel erg blij mee. Ik heb wel sturing nodig, maar eigen regie hebben vind ik ook heel erg fijn. We hebben geen 40-, maar 36-urige werkweken. De vrijdag neem ik dan vrij en heb ik langer weekend, dit heb ik altijd gewild als klein kind. Ik plan mijn eigen agenda in en ga zelfstandig op pad naar buiten. Linksom of rechtsom, iedereen weet wat het doel is en wat er gedaan moet zijn. Hoe je dat doet is aan jou.

Werk-privé balans vinden wij belangrijk, hoe ondersteunen wij jou hierbij?
Over het algemeen vind ik dit heel goed, in de zorg sector werken wij 36 uur. Persoonlijk heb ik deze uren als 4x9 ingedeeld wat 3 dagen weekend betekent! Ook draaien wij bereikbaarheidsdiensten eens in de zoveel tijd, dan moet je dus dag en nacht bereikbaar zijn voor hoge nood. Met je privé planning moet je hiermee wel rekening houden, maar je wordt ervoor gecompenseerd.   

Hoe ontwikkel jij jezelf?
Binnen de organisatie zijn er mogelijkheden om certificaten te halen. Bijvoorbeeld ITL, dit is een basis certificaat en hier leer je de richtlijnen van hoe je een melding moet afhandelen. Verder is het de werkervaring zelf. Ik was 19 jaar toen ik begon met werken en ben heel erg gegroeid sinds toen. Ik pak steeds meer projecten op en heb meer verantwoordelijkheid. Je leert ook door eerst dingen zelf te doen. Als je er niet uit komt dan kan het team helpen en kan je daarna weer zelfstandig verder.

Wij geven kleur aan het leven van mensen, wat is jouw favoriete kleur?
Ik kom oranje op alle locaties tegen, dus dat is niet een kleur die ik naast het werk nog veel hoef te zien. Mijn favoriete kleur is paars, iets wat alternatiever dan standaard blauw.

Iets wat mensen misschien niet van deze functie zouden verwachten is…
De hoeveelheid contact dat je hebt met mensen. Mensen denken dat je de hele dag alleen maar codes aan het typen bent achter een laptop, maar dat is helemaal niet zo. De hele dag hebben we contact met mensen: per mail, fysiek aan de balie, via de telefoon, dingen moeten soms getest worden dus we gaan ook naar locatie.

Wat maakt het werken bij Santé Partners zo leuk?
Het werk wat je doet kan je overal doen, maar het zijn juist de andere dingen die het leuk maken. De cultuur, de mensen, gevoel of je gehoord wordt, mijn directe collega’s en of er tussendoor gelachen kan worden.

Word jij mijn collega?

Bekijk alle vacatures

Geen vacature missen?

Stel je eigen vacaturemelding in en ontvang per e-mail nieuwe vacatures die voor jou interessant zijn, of stuur ons een open sollicitatie.